PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1997 | 7 | nr 759 Problemy teorii i praktyki marketingu | 82--89
Tytuł artykułu

Marketing wewnętrzny - pojęcie, cele, wdrażanie

Warianty tytułu
Internal Marketing - Concept, Objectives, Implementation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedmiotem artykułu jest jeden z nowych kierunków marketingu usług - marketing wewnętrzny. Stanowi on zdaniem autorów próbę optymalizacji wewnętrznych procesów zarządzania w przedsiębiorstwie usługowym. Autorzy dokonują przeglądu definicji marketingu wewnętrznego, przedstawiają cele marketingu wewnętrznego oraz problemy z jego wdrożeniem w przedsiębiorstwach usługowych.
EN
The internal marketing is an integral part of marketing theory. The article attempts to identify the substance and the general rules of functioning and application of internal marketing. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Benolken H.: Dienstleitungs-Management. Service als strategische Eifolgsposition. Wiesbaden 1990.
  • Berry L.: Big Ideas Marketing. "Journal of Consumer Marketing" 1986 nr 1, s. 47-51.
  • Berry L.: The Employee as Customer. [w:] C.H. Lovelock: Services Marketing. Englewoods Cliffs 1984.
  • Bruhn M. (Hrsg): Internes Marketing: Grundlagen - Implementierung-Praxisbeispiele. Wiesbaden 1995.
  • Czepiel J.A., Congram C.A, Shanahan J.B.: The Services Challenge: Integrating for Competive Adventage. Chicago 1987.
  • Diller: H. Vahlens Großes Marketinglexikon. München 1992.
  • Gronroos C.: Internal Marketing-an Integral Part of Marketing Theory. [w:] J.H. Donelly, W.R. George: Marketing of Services. Chicago 1981, s. 237.
  • Gronroos G: Internal Marketing. Theory and Practice. [w:] T.M. Bloch, G.D. Upach, V.A. Zeithaml: Services Marketing in a Changing Environment. Chicago 1985.
  • Gronroos C., Grummenson E.: Service Orientation in Industrial Marketing. [w:] Ventkatesan et al: Creativity in Service Marketing, What's New, What Works, What's Developing. Chicago 1986.
  • Hilke W.: Dienstldtungs-Marketing. Wiesbaden 1989.
  • Kotler Ph.: Marketing - analiza, planowanie , wdrażanie i kontrola. Warszawa 1996.
  • Meffert H. Bruhn: Dienstleitungsmarketing: Grundlagen, Konzepte, Methoden mit Fallbeispielen. Wiesbaden 1995.
  • Normann R.: Dinstleitungstinternehmen. Hamburg 1987.
  • Richardson B.A., Robinson C.G.: The Impact of Internal Marketing on Consumer Service in a Retail Bank. "International Journal of Bank Marketing" 1986.
  • Stauss B. Schulze: H. Interns Marketing, "Marketing Zeitschrift für Forschung und Praxis" 1990, Helft 3, Quartal III.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000004087

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.