PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1998 | nr 509 | 21--30
Tytuł artykułu

Analiza wybranych strategii rozwoju firmy

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Analysis of Selected Strategies of Company's Development
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Korzystając z dotychczasowego dorobku synergetyki oraz teorii organizacji i zarządzania, podjęto próbę identyfikacji zjawiska synergii w obszarze podstawowych strategii zarządzania. Analizę strategiczną przedstawiono jako podstawowe narzędzie badania i wyboru efektu synergetycznego. Przedstawiono wyniki badań pilotażowych, dotyczące zakresu wprowadzania omawianych koncepcji rozwojowych w wybranych przedsiębiorstwach.
EN
In the first part of the article the author presents a company's development as a process whose distinguishing features are universal synergic profiles. It is assumed that the cognition of a business organization from the standpoint of synergy will enable an identification and application of synergy in the rationalization of strategic activities and maximization of synergic effects, transfer of research methods from other areas of synergy and selection of a specific strategy. In the second, main part of the article the author discusses issues relating to a specific strategy such as specialization, diversification, logistic management with particular interest devoted to distinctive conditions of obtaining synergic benefits. In the article the author also presents the results of pilot studies conducted in selected companies. The aim of the studies has been the determination of the extent of changes being introduced in them and an assessment of innovative stance of their management. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
21--30
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Ansof H.J. (1966) Zarządzanie strategiczne, PWE, Warszawa.
  • Coyle J.J., Bardi E.J., Langley J. Jr. (1996) The Management of Business Logistic, West Publ. Co.
  • Delfmann W. (1991) Integration Von Marketing und Logistik, Deutscher Logistik - Kongress 90, Huss-Verlag München.
  • Pierścionek Z. (1966) Strategie rozwoju firmy, PWN, Warszawa.
  • Ropella F. (1989) Synergie als Strategisches Ziel der Unternehmen, Verlag de Cruyter, Berlin.
  • Restrukturyzacja w procesie przekształceń i rozwoju przedsiębiorstwa (1966), materiały z ogólnopolskiej konferencji naukowej, AE, Kraków.
  • Stabryła A. (1966) Zarządzanie rozwojem firmy, AE, Kraków.
  • Wandor B.W. (1982) Efekt synergiczny w organizacji (konceptualiza pojęcia i metoda pomiaru), Politechnika Wrocławska, Wrocław.
  • Strategor (1995) Zarządzanie firmą, strategiczne struktury, decyzje, tożsamość, PWE, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000004173

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.