PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1998 | nr 263 | 50--59
Tytuł artykułu

Znak towarowy jako instrument ochrony konsumenta

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Trademark as an Instrument of Consumer Protection
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Znaki towarowe pełnią istotną rolę w ochronie interesów konsumenta, jednoznacznie identyfikując oznanczenie z towarem i firmą. Autor omówił uregulowania prawne dostyczące konsumenta zawarte w ustawie o znakach towarowych.
EN
In the market economy the role of trademarks becomes more and more significant both for producers (distingushing their products on the market) and for consumers (identifying goods of the same producer, most often of certain established quality). The article characterises trademarks and shows the differences between them and other labels which appear on the market. Moreover, the functions fulfilled by trademarks and their significance for the protection of consumer interests are discussed. Special attention is paid to the problem of protection of trademarks which is presented on the light of regulations of civil and criminal law. The legal protection is of great significance for the registered trademark and it also directly concerns the protection of consumer interests. The analysis of legal regulations on the functioning of trademarks makes it possible to put forward de lege ferenda conclusions in the final part of the article. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
50--59
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000004512

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.