Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
The Well Situated Households as Bank Clients
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule przedstawiono problem identyfikacji zamożnych gospodarstw domowych w Polsce. Następnie omówiono problematykę związaną z oczekiwaniami ważnych klientów detalicznych wobec banków oraz warunkami, jakim muszą sprostać banki podejmując się obsługi tego segmentu klientów.
The conditions to gain and to keep important clients for a bank - well-off households - is a well planned action within particular elements of market strategy. One must not undertake such an action without good knowledge of needs, expactations and marketable behaviours of households, but also without well prepared programs of marketing activity. Enforcing a new product, especially the pocket of bank's products adressed to rich clients, requires creating programmes of distribution and promotion. Realisation of these programmes connected with concrete organizational changes (for example creating the position of an account manager) and technological changes (for example electronic banking). Both commercial and foreign banks going in Poland tend to gain the segment of well situated inividual clients and their hoseholds, which signals market battle for keeping and gaining those clients. It also means the development of banks marketing strategies in this market segment, especially product strategies and distribution strategies supporitied by promotion activities. (original abstract)
Rocznik
Tom
Strony
135--144
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Jerschina J., Bujak K.: Dochody i wyposażenie gospodarstw domowych a korzystanie z usług i produktów bankowych. [w:] Banki a gospodarka polska. T. 1, Kraków 1994.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000004563