Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Omówiono coraz donioślejszą rolę informacji w działalności przedsiębiorstw niemieckich uprawiających strategię globalnych rynków tzn. odchodzących od tradycyjnego rozróżniania na kraj i zagranicę. W procesie badania nowych rynków punktem wyjścia staje się poznawanie całościowego środowiska danego kraju lub regionu, który musi być analizowany nie tylko pod względem gospodarczym, lecz również w aspekcie kulturalnym, geograficznym i polityczno-prawnym. Przedstawiono niemieckie źródła informacji o rynkach zagranicznych, ze szczególnym uwzględnieniem izb przemysłowo-handlowych.
Słowa kluczowe
Czasopismo
Rocznik
Tom
Numer
Strony
19--30
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Beck T.: Kontaktstellen für die deutsche Außenwirtschaft in der Bundesrepublik Deutschland und Weltweit. Bielefeld: Bertelsmann 1995.
- "Bundesstelle für Außenhandelsinformation BfAI" - Erfolg im Ausland - 7. Publikationen Januar 1994 bis März 1996.
- Elektronische Informationsdienste. Creditreform Studie über die Nutzer. "BDU-Depesche" 1996 nr 4. (Bundesverband Deutscher Unternehmensberater BDU).
- "Handelskammer. Hamburg - Bericht" 1995.
- Hennes W.: Informationsbeschaffung on-line. Wettbewerbsvorteile durch weltweite Kommunikation. New York-Frankfurt: Campus Verlag 1995.
- Mahefa A.: Internationales Marketing-Management. [w:] Schoppe S.: Kompendium der internationalen Betriebswirtschaftslehre. München - Wien: Vahlen 1991.
- Meffert H.: Internationales Marketing-Management. Stuttgart - Berlin - Köln: Kohlhammer 1994.
- Meffert H.: Marketingsforschung und Käuferverhalten. Wiesbaden: Gabler 1992.
- Meissner H.G.: Strategisches internationales Marketing. München - Wien: Vahlen 1995.
- Stahr G., Backes S.: Informationsbeschaffung im In- und Ausland. [w:] Kumar B.N., Hausmann H.: Handbuch der internationalen Unternehmenstätigkeit. München Beck 1992.
- Stahr G., Backes S.: Marktforschung und Informationsmanagement im internationalen Marketing. [w:] Hermann A., Wißmeier U.K.: Internationales Marketing-Management. München: Vahlen 1995.
- Thietz B.: Euro-Marketing. Unternehmensstrategien für den Binnenmarkt. Landsberg: Lech Verlag 1990.
- Weis H.C.: Marktforschung. Ludwigshafen: Kiehl 1995.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000004601