Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule przedstawiono pojęcie konfliktu moralnego, omówiono konflikt między odpowiedzialnością społeczną a lojalnością wobec firmy, obowiązek informacji dla klienta i związany z tym problem, jakie informacje i w jakiej formie należą się klientowi? Przedstawiono również typowe przykłady konfliktu interesów oraz możliwości ich uniknięcia.
Czasopismo
Rocznik
Tom
Numer
Strony
138--153
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Arrow J.K.: Social Responsibility and Economic Efficiency, Public Policy. Summer 1973, vol. XXI, no 3.
- Arrow J.K.: The economics of agency. [w:] Pratt J.W., Zeckhauser R.J. (eds.): Principals and Agents. Boston 1985.
- Bruner F.R., Paine L.S.: Management Buyouts and Managerial Ethics. "California Management Review" Winter 1988.
- De George R.T.: Business Ethics. Englewood Cliffs: Prentice Hall 1995.
- Frederick W.C., Davis K., Post J.E.: Business and Society. New York 1988.
- French W.A., Granrose J.: Practical Business Ethics. Englewood Cliffs: Prentice Hall 1995.
- Gellerman S.W.: Why "Good" Managers Make Bad Ethical Choices. [w:] Ethics in Practice Managing the Moral Corporation. Boston 1989.
- Ossowska M.: Normy moralne. Warszawa 1985.
- Sen A.: Money and Value: On the Ethics and Economics of Finance. "Economics and Philosophy" 1993 no. 9.
- Stiglitz J.E.: Some Theoretical Aspects of the Privatization: Aplications to Eastern Europe. [w:] Privatization Processes in Eastern Europe. Rome 1993.
- Ustawa o działalności gospodarczej. Dz.U. (z 28 grudnia) 1988 nr 41, poz. 324.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000004615