PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1998 | nr 784 Nowe kierunki w zarządzaniu przedsiębiorstwem - koncepcje przekrojowe | 223--235
Tytuł artykułu

Rola doradztwa zewnętrznego we wdrażaniu koncepcji zarządzania przez jakość - TQM

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Praca ukazuje rolę doradców zewnętrznych we wdrażaniu koncepcji zarządzania przez jakość - TQM. Prezentuje wybrane wyniki badań krajowych oraz międzynarodowych w tym obszarze. Przedstawia również wyniki badań własnych w zakresie wdrażania systemów zapewnienia jakości w przedsiębiorstwach polskich. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper shows the role of consultancy in the implementing Total Quality Management. This work presents selected parts of scientific output relating to this area as well as it shows results of a research of the author in the implementing quality securing system. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Bank J. (1997): Zarządzanie przez jakość, Gebethner i Ska, Warszawa.
  • Broniewska G. (1996): TQM, czyli konieczność podmiotowego podejścia do ludzi, "Przegląd Organizacji" nr 4.
  • Gruszka J. (1996): Droga WSM KROTOSZYN S.A. do uzyskania certyfikatu ISO 9002, "Problemy Jakości" nr 6.
  • Hardjono T.W., Have S., Have W.D. (1997): The European Way to Excellence, Directorate-General III Industry, European Commission.
  • Iskra, G. (1997): TQM-strategia sukcesu przedsiębiorstwa, "Problemy Jakości" nr 10.
  • Kindlarski E. (1996): TQM drogą do sukcesu, "Problemy Jakości" nr 1.
  • Kwitakowski M. (1996): Trudności i osiągnięcia w fazie przygotowywania i wdrażania systemu zapewnienia jakości w ZSM POLMO KALISZ Sp. zo.o., "Problemy Jakości" nr 1.
  • Łuczak J. (1996a): Audyt w systemie jakości, "Businessman" nr 2.
  • Łuczak J. (1996b): I maluch, i mercedes, "Businessman" nr 8.
  • Łuczak J. (1996c): Przesyłka z certyfikatem, "Businessman" nr 10.
  • Łuczak J. (1997): Wielka Trójka nadaje ton, "Businessman" nr 3.
  • Maciak T., Skrzypek E. (1996): System zapewnienia jakości w ZELMERZE, "Problemy Jakości" nr 3.
  • Oakland J.S. (1996): Total Qality Management, text with cases, Butterworth-Heinemann, Oxford.
  • Salerno-Kochan M. (1997): System jakości w Kujawskiej Fabryce Farb i Lakierów NOBEES, "Problemy Jakości" nr 8.
  • Skorykow Ś. (1996): Uwagi na temat wprowadzania systemów jakości w przedsiębiorstwach, "Problemy Jakości" nr 1.
  • Skrzypek E. (1992): Jakość w przedsiębiorstwie, UMCS Lublin.
  • Starkowski M.T. (1996): Kwadrat do opony, "Businessman" nr 2.
  • Tenner A.R., De Toro I.J. (1992): Total Quality Management, Addison-Wesley.
  • Tytko K., Wieszołek P. (1997): Procesy jakościowe w TFUG TAGOR w Tarnowskich Górach, "Problemy Jakości" nr 10.
  • Zarządzanie na Świecie (1996a): Wysoka jakość niskim kosztem nr 8, artykuł redakcyjny opracowany na podstawie "Blick durch die Wirtschaft" nr 63/1996, В. Schwarzkopf "Hohe Qalitaet zu moeglichst geringen Kosten".
  • Zarządzanie na Świecie (1996b): ISO to tylko wstęp do TQM nr 9, artykuł redakcyjny opracowany na podstawie "Management Zeitschrift" nr 6/1996, W. Huerlimann "Was kommt nach der Q-Zeitifizierung?"
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000004711

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.