Czasopismo
Tytuł artykułu
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Celem tego referatu jest zaprezentowanie roli, jaką może pełnić analiza multistakeholder w globalnym zarządzaniu. Jednym z zasadniczych problemów w globalnym zarządzaniu, wydaje się być, proces łączenia wyników analiz funkcjonalnych w jedną całość. W procesie tym, zdaniem autorów, pomocne może być wykorzystanie koncepcji "stakeholder". Przedstawiony model powinien pomóc menedżerom w osiągnięciu wyzwań globalnego zarządzania, zaś naukowcom w zainicjowaniu dyskusji wokół zasad leżących u podstaw analiz funkcjonalnych i strategicznych wspomagających procesy zarządzania. (abstrakt oryginalny)
The aim of this article is to present the potential role of the multistakeholders analysisin global management. Emphasis is laid on integration process of the results of different functional analysis. In this proces key role plays stakeholder concept. Better understanding of stakeholder concept and help managers to arrive at global management and encourage scientists to reconsider some principles of functional and strategic analysis. (original abstract)
Rocznik
Strony
374--386
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Ansoff H.I.: Zarządzanie strategiczne. Warszawa: PWE 1985, s. 209.
- Ansoff I.: Implementing strategic management. Englewood Cliffs: Prentice-Hall Int. 1984, s. 146.
- Barry D., Elmes M.: Strategy retold: toward a narrative view of strategic discourse. "Academy of Management Review" 1997 nr 2, s. 431.
- Boje D.: The storytelling organization: A study of story performance in an office -supply firm. "Administrative Science Quarterly" 1991 nr 4, s. 106.
- Bratnicki M.: Polityka i strategia firmy. Ruda Śląska: Krajowe Wydawnictwo Gospodarcze 1992, rozdz. 6, s.15.
- Cherman A., Bohlander G., Snell S.: Managing human resources. South-Western College Püb. Cincinnati 1994, s. 683.
- Freeman R.E.: Strategie management: A stakeholder approach. Boston: Pitman 1984, s. 46.
- Freeman R.E.: The politics of stakeholder theory: Some future directions. "Business Ethics Quarterly" 1994 nr 4, s. 409-421.
- Hiltrop J.M.: The Impact of Human Resource Management on Organisational Performance: Theory and Research. "European Mangement Journal" 1996, nr 6, s. 631.
- Hirschman A.O.: Exit voice and loyalty, responses to decline in firms; za: B. Richardson, R. Rchardson: Business planning. An approach to strategic management. Londyn: Pitman, 1989, s. 34.
- Koźmiński A.K., Piotrowski W.: Zarządzanie. Teoria i praktyka. Warszawa: PWN 1995, s. 149.
- Leuthesser L., Kohli Ch.: Corporate identity: The role of mission statements, business Horizons" 1997, maj-czerwiec 1997, s. 60.
- Martin C.: Management global de l'entreprise et choix organisationnels, Paryż: Economica 1994, s. VII.
- Mitchell R.K., Agle B.R., Wood D.J.: Toward a theory of stakeholder identification and salience: Defining the principle of who and what really counts. "Academy of Management Review" 1997 nr 4, s. 869, 874.
- Mitchell R.K., Agle B.R., Wood D.J.: Toward a theory of stallholder identification and salience: Defining the principle of who and what really count. Academy of Management Review" 1997, nr 4, s. 853-886.
- Richardson B., Rchardson R.: Business planning. An approach to strategic management, Londyn: Pitman, 1989, s. 29.
- Strategor: Zarządzanie firmą. Warszawa: PWE 1995, s. 587.
- Yip G.S.: Strategia globalna. Światowa przewaga konkurencyjna. Warszawa: PWE 1996, s. 27.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000004726