PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1998 | nr 2 | 89--98
Tytuł artykułu

Marketing partnerski w kanałach dystrybucji

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Partner Marketing in Trade Channels
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Marketing partnerski oznacza filozofię oraz koncepcję zarządzania i działania na rynku, zgodnie z którą sukces firmy zależy od nawiązania partnerskich stosunków z innymi uczestnikami rynku. Marketing partnerski koncentruje się na integrowaniu jakości produktu, jakości obsługi, jakości relacji na wielu rynkach. Zakłada orientację marketingową skierowaną na klientów, własnych pracowników, dostawców, pośredników i instytucje. Autorka przedstawiła istotę marketingu partnerskiego oraz zanalizowała przesłanki i formy rozwoju partnerstwa w kanałach dystrybucji w Polsce.
EN
Partner marketing is the philosophy of business according to which market success of a firm depends on establishing partner relations with other market subjects. In practice it means that a firm forms, maintains and enriches long-term, based on cooperation relations with buyers, suppliers, agents, workers, influential institutions. In the paper the idea and significance of the partner marketing are presented. The author analyses in detail the present stage of the partnership of Polish firm participating in trade channels at their different levels, i.e. manufacturers, wholesalers, retailers. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Garrette B., Dussauge P., Strategie aliansów na rynku, Poltext, Warszawa 1996.
  • Im więcej kupisz, tym taniej kupisz, "Handel" 1996, nr 7.
  • Integracja kapitałowa PSS Społem trwa, "Handel" 1997, nr 10.
  • Iwicka E., ECR - efektywna strategia obsługi klienta, "Marketing Serwis" 1997, nr 1.
  • Iwicka E., Metody logistyczne w Efektywnej Strategii Obsługi Klienta - ECR, "Logistyka" 1997, nr 2.
  • Kłosiewicz U., Najprościej zabronić, "Marketing Serwis" 1996, nr 12.
  • Krajewski J., Łańcuchy detalistów, "Businessman" 1996, nr 24.
  • Romanowska M., Alianse strategiczne przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 1997.
  • Sieci w hurcie, "Handel" 1996, nr 6.
  • Strategor, Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość, PWE, Warszawa 1995.
  • Uwarunkowania rozwoju handlu w Polsce na tle tendencji światowych, pod red. B. Pilarczyka, AE, Poznań 1997.
  • Webster F.E. jr, The Changing Role of Marketing in the Corporation, "Journal of Marketing" 1992, vol. 56.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000005029

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.