PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1997 | nr 1 | 71--82
Tytuł artykułu

Znaczenie i kierunki przeobrażeń pośrednictwa hurtowego w kanałach dystrybucji

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Significance and Directions of Changes in Wholesale Agencies in the Channels of Distribution
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania jest przedstawienie tendencji zmian w funkcjach pośredników hurtowych. Autorka omówiła zakres usług dystrybucyjnych realizowanych przez hurtowników i dokonała oceny ich przydatności w kanale dystrybucji. Następnie zaprezentowała funkcje i ocenę przydatności agentów hurtowych.
EN
Wholesale activities consist in purchasing big, homogeneous lots of goods in order to resell them to institutional buyers. The usefulness of wholesale agencies in the channels of distribution is determined by manufacturers' and retailers' demand for the functions realized by them. The author presents the reasons for the evolution of functions and organizational forms of wholesale agencies in the modern economy. Much attention is given to the analysis and evaluation of changes in the state and structure of the wholesale business in the period of the economy transformation in Poland. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • B&G, "Handel" 1996, nr 6.
  • Company Assistance Sp. z o.o., "Handel" 1995, nr 6.
  • Ejchart G., Między producentem a sklepem, "Handel" 1996, nr 3.
  • F.M., Nowe centrum logistyczne: "Być dostawcą dostawców", "Życie Handlowe" 1996, nr 31.
  • Kotler P, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i Spotka, Warszawa 1994.
  • Laskowska A., Centra dystrybucji - nowy czynnik w systemie obrotu, "Gospodarka Materiałowa i Logistyka" 1995, nr 10.
  • Marketing. Jak to się robi? R. Kłeczek, W. Kowal, P. Waniowski, J. Woźniczka, Ossolineum, Wrocław 1992.
  • Rocznik Statystyczny, GUS, Warszawa 1990,1995.
  • Sławińska M., Urbanowska-Sojkin E., Marketing w zarządzaniu firmą handlową, PWE, Warszawa 1995.
  • Stanton W.J., Etzel M.J., Walker B.J., Fundamentáis of Marketing, McGraw-Hill Inc., New York 1991.
  • Szumilak J., Cena [w:] Podstawy marketingu, praca zbiorowa pod red. J. Altkorna, wyd. 3, Instytut Marketingu, Kraków 1995.
  • Tajer S., Zmiany w ogniwie hurtu po 1989 roku, "Handel Wewnętrzny" 1993, nr 2.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000005039

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.