PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1998 | nr 2 | 99--112
Tytuł artykułu

Agencja reklamy w systemie komunikacji marketingowej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Advertising Agency in the System of Marketing Communication
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest wyjaśnienie roli i znaczenia agencji reklamy w procesie komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem. Autor określił funkcje i rodzaje agencji reklamy oraz rozwiązania strukturalno-organizacyjne agencji reklamy. Ponadto zaprezentował przykłady struktur organizacyjnych agencji Lintas Warszawa i Małopolskiej Agencji Reklamowej "Galicja" w Krakowie. Zwrócił uwagę, iż ostatnio obserwuje się tendencję poszerzania zakresu standardowych usług typowych, klasycznych agencji i rozwój agencji typu full service. Z drugiej strony rynek reklamy ewoluuje w kierunku specjalizacji agencji.
EN
The paper deals with the role of an advertising agency in the system of marketing communication. It stars with the analysis of the mechanism of advertisement operation, and presentation of alternative ways of leading advertising campaigns by a firm. The author discusses in detail the functions of an advertising agency, their meanings, criteria of classification, and types. The third direction of the analysis is concerned with methodological aspects of internal organization of an agency, exemplified by structural found in two different agencies: "Lintas Polska" (from Warsaw) and "Galicja" (from Cracow). (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
99--112
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Arens W.A., Bovee C.L., Contemporary Advertising, Irwin, Boston 1994.
  • Kall J., Jak funkcjonuje agencja reklamowa, "Businessman Magazine", Raport specjalny: Polski rynek reklamy 1993.
  • Leksykon marketingu, praca zbiorowa pod red. J. Altkorna, T. Kramera, PWE, Warszawa 1998.
  • Mierzyńska M., Struktura agencji, "Businessman Magazine" 1994, nr 9.
  • Nerdinger EW., Die Welt der Werbung, Campus Verlag, Frankfurt a. Main-New York 1991.
  • Podstawy marketingu, praca zbiorowa pod red. J. Altkorna, Instytut Marketingu, Kraków 1996.
  • Rüssel J.T., Lane W.R., Kleppner's Advertising Procedure, Prentice Hall, Englewood Cliffs, New Jersey 1993.
  • Sztucki T., Promocja. Sztuka pozyskiwania nabywców, Placet, Warszawa 1995.
  • Wiktor J.W., Plan reklamy i media plan. Zarządzanie reklamą w przedsiębiorstwie, "AIDA Media" 1995, nr 4.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000005049

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.