PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2001 | nr 3 | 53--69
Tytuł artykułu

Problem badania otoczenia przedsiębiorstwa w różnych szkołach ekonomii

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Research of Business Environment Problem in Different Schools of Economics
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule omówiono segmenty makrootoczenia przedsiębiorstwa (otoczenie dalsze): otoczenie ekonomiczne, technologiczne, polityczno-prawne, socjologiczne i demograficzne, ekologiczne i geograficzne. Omówiono również otoczenie konkurencyjne przedsiębiorstwa czyli otoczenie bliższe. Przedstawiono główne nurty badania otoczenia, z punktu widzenia analizy strategicznej, które są powszechnie przyjęte w nauce ekonomii: szkoła klasyczna, zachowań, planistyczna, ewolucyjna, pozycyjna oraz zasobów.
EN
Quantity of elements and compounding of business environment make very difficulty the business analysis for company. In practice the companies have less and less time and make the analysis of only important elements of business environment. The main problem is defining and analyzing this elements which are the most essential for company. (short original abstract)
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000005060

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.