Warianty tytułu
Research of Business Environment Problem in Different Schools of Economics
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule omówiono segmenty makrootoczenia przedsiębiorstwa (otoczenie dalsze): otoczenie ekonomiczne, technologiczne, polityczno-prawne, socjologiczne i demograficzne, ekologiczne i geograficzne. Omówiono również otoczenie konkurencyjne przedsiębiorstwa czyli otoczenie bliższe. Przedstawiono główne nurty badania otoczenia, z punktu widzenia analizy strategicznej, które są powszechnie przyjęte w nauce ekonomii: szkoła klasyczna, zachowań, planistyczna, ewolucyjna, pozycyjna oraz zasobów.
Quantity of elements and compounding of business environment make very difficulty the business analysis for company. In practice the companies have less and less time and make the analysis of only important elements of business environment. The main problem is defining and analyzing this elements which are the most essential for company. (short original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
53--69
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000005060