PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2001 | nr 916, t. 1 Zmiana warunkiem sukcesu : transformacja przedsiębiorstw - problemy, metody, efekty | 293--310
Tytuł artykułu

Kapitał intelektualny firm a sukces w czasach burzliwych zmian

Warianty tytułu
Intellectual Capital of Companies and a Success during Transition
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W referacie przedstawione są rozważania na temat kapitału intelektualnego firm i czynników jego pomnarzania. Prezentuje pożądane cechy menedżerów oraz wyniki badań dotyczące; rzeczywistych cech menedżerów, przebytych przez nich i przez pracowników szkoleń, przepływu informacji w firmach, wykorzystywania Internetu i systemów wspomagania zarządzania oraz opinii menedżerów na temat roli komunikacji w firmie. Przedstawiono też przykłady firm dolnośląskich, w których zarządzanie zasobami ludzkimi zapewnia firmie najlepszy potencjał intelektualny, rozwój pracowników i zysk. (abstrakt oryginalny)
EN
The article presents growh factors of Intellectual Capital, especially development of Polish managers and training courses they most frequently attend. It presents the most popular managerial skills in literature desired by the executives and their superiors. The article contains research concerning: real skills and characteristics of Polish managers, training courses accomplished by them and their workers, the managers' opinion on communication within the company and company's data flow with computer aided management systems and Internet. It also presents examples of Lower Silesian companies in which Human Resources Management ensured the most effective employees' development and improved the company's intelectual potential, what generated higher profits. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Gospodarka UE dogoni amerykańską, Zarządzanie na Świecie, nr 12/2000.
  • Haselbein F., Goldsmith M., Beckhard R., (1997): Lider przyszłości, Business Press, Warszawa.
  • Jak lepiej wykorzystać wiedzę w przedsiębiorstwie, Zarządzanie na Świecie nr 6/2000
  • Kuczyński P., Pilch P., (1999) Poradnik personalnego, Businessman Magazine nr 10.
  • Kulisiewiecz T., (2001): Zdążyć przed e-Bogirm, www.pckurier.pl.
  • Parzydło M., (2000): CRM, czyli sprzedaż totalna, Manager, nr 1.
  • Priorytety w kierowaniu przedsiębiorstwem, Zarządzanie na Świecie, nr 12/1999.
  • Rakowska A., (2000): Polski menedżer ostatniej dekady, [w:] Zarządzanie wiedzą a procesy restrukturyzacji i rozwoju przedsiębiorstw Wydawnictwo AE, Kraków.
  • Szczepanik R., (1999): Szef i jego drużyna, Businessman Magazine nr 12.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000005106

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.