Warianty tytułu
Competition on Tourist Market Comparative Analysis of Polish Regions
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule podjęto próbę przedstawienia problemów związanych z konkurencją na rynku turystycznym w aspekcie regionu. Miary atrakcyjności regionów dla zagranicznych turystów i inwestorów obliczone zostały przy wykorzystaniu metody miary syntetycznej D. Strahl. W celu określenia atrakcyjności turystycznej wytypowano 15 zmiennych diagnostycznych. Do badania przyjęto 10 regionów ekonomiczno-administracyjnych.
The article includes suggestions for competition analysis of the tourist market within the regional approach. It presents the possible application of the synthetic measure, elaborated by Prof. D. Strahl, in comparative analysis of the selected 11 regions (groups of provinces). The tables present the results of comparative analysis, worked out on the basis of 15 selected diagnostic features, shown by attractiveness to investors and by attractiveness to tourists of individual regions.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
9--18
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000005131