PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1998 | nr 795 | 97--106
Tytuł artykułu

Obszary strategii rozwojowej przedsiębiorstw turystycznych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Areas of Development Strategy of Tourist Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest identyfikacja zdarzeń gospodarczych, wskazanie miar diagnostycznych oraz metodologii badań i oceny skutków zmian tych zdarzeń dla funkcjonowania i osiągania korzyści w przedsiębiorstwie turystycznym.
EN
The high rate of economic development in Poland, increasing competition among the domestic tourist enterprises, very real pressure from competing foreign enterprises, and increasing competition from products offered at foreign markets make the basic factors which impel the Polish tourist enterprises to determine their development base and strategy. The questions in which sectors of economy to look for favourable conditions and which sectors to avoid, what methods to use in present status assessment or in future status planning, are the vital dilemmas of any tourist company active in the Polish market for tourist products. Identification of economic phenomena, determining diagnostic measures and the methodology of studying and assessing the results of changes in these phenomena for the functioning and profitability of tourist enterprises are the major subjects of the article.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
97--106
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000005147

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.