Warianty tytułu
Strategy Building Process in Small Business Doing
Języki publikacji
Abstrakty
Przedmiotem artykułu jest analiza procesu budowy strategii w małych firmach przemysłu spożywczego. Autor zbadał poszczególne etapy formułowania strategii przedsiębiorstw takie jak: interpretacja misji przedsiębiorstwa, analiza strategiczna, określenie celów i zadań, budowa strategicznego planu realizacji celów. Wnioskuje, że większość badanych przedsiębiorstw nie opracowała spójnych strategii rozwoju. W konkluzji stwierdził, że małe firmy lokalne, chcąc utrzymać się na rynku, muszą zmienić orientację działania na strategiczną.
"Strategy" as a notion taken from military affairs became in last 20 years a part of economics and management knowledge. Strategic management and strategy building process are very often published subjects in theory and in cases taken from practice. But there is a lot of firms that do business with strategies based on intuition, not reasonable management. Research work about ways of building strategies in small business in Szczecin region (firms up to 50 employes producing articles of food) shows that the process was uncompleted, irrational, chaotic and it made development of the firms more expensive and longer. Results of investigations prove that the most successful strategy was consequence of diversifying products and increasing the operating area. (original abstract)
Słowa kluczowe
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
39--46
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000005192