Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Marketing Information Systems in the Light of the Research Conducted in Polish Corporations
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych w przedsiębiorstwach na Dolnym Śląsku. Pierwsze badania zrealizowano na przełomie roku 1990 i 1991. Cztery lata później zostały one powtórzone (1994-1995). Celem ich było rozpoznanie zakresu i charakteru procesów informacyjnych zachodzących w polskich przedsiębiorstwach, związanych z działaniami rynkowymi tych przedsiębiorstw. Sformułowano dwie grupy wniosków. W pierwszej określono dominujący model systemu informacji związany z działaniami rynkowymi zbadanej grupy przedsiębiorstw, w drugiej - kierunki doskonalenia (w latach 1990-1995) praktyki posługiwania się informacją rynkową.
The aim of the following publication is to present the results of observations carried out in the years 1990-1995, which focused on information processes (information systems) supporting market decisions made in Polish companies. Many information activities similar to those of companies active in more developed markets could be observed in the study, but frequent discrepancies between decisions on marketing instruments and the used information justify the opinion that in many cases (companies) there was shortage of proper informational basis for the formulated decisions. (original abstract)
Rocznik
Tom
Strony
29--38
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Burch J.G., Grudnitski G.: Information Systems. Theory and Practice. New York: John Wiley & Sons 1989, s. 40.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000005197