Warianty tytułu
Customer Orientation: Aims and Solutions in Polish Firms
Języki publikacji
Abstrakty
Podkreślono, że uznanie konsumenta za główny przedmiot zainteresowania przedsiębiorstwa powinno przejawiać się na etapie zarówno formułowania, jak i realizacji strategii przedsiębiorstwa. Przedstawiono wyniki badań ankietowych przeprowadzonych w 1995 r. na ogólnopolskiej próbie 436 przedsiębiorstw i w 1996 r. na próbie 302 przedsiębiorstw o różnym rodzaju działalności, statusie prawnym, liczbie zatrudnionych i osiąganych obrotach. Przeanalizowano je pod kątem takich problemów, jak: zaspokojenie potrzeb nabywców jako cel działalności przedsiębiorstwa, uwzględnianie propozycji klientów w formułowaniu i realizowaniu strategii przedsiębiorstwa, formy sprzedaży i usług posprzedażowych, gromadzenie informacji o formach i standardzie obsługi klientów, polityka przedsiębiorstw w zakresie reklamacji, działania służące kształtowaniu wierności klientów.
The contents of the article are the results of the researches concerning activities of firms servant to customers. The author shows the importance of wants and expectations of customers in formulating the aims of firms and in realisation of their strategies. It presents kinds of sales, standards of services, formation of customer loyalty, and attitudes and procedures used to deal with the complaints of customers. The article presents the factors which cause difficulties in the process of satisfying customers.(original abstract)
Rocznik
Tom
Numer
Strony
11--28
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000005203