PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1997 | 7 | nr 759 Problemy teorii i praktyki marketingu | 111--130
Tytuł artykułu

Zachowania konsumentów wobec reklamy na polskim rynku (na podstawie badań ankietowych)

Warianty tytułu
Consumer Behaviour in the : Presence of Advertising on the Polish Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autorka opierając się na przeprowadzonych badaniach ankietowych omawia zagadnienie reklamy na polskim rynku. Szczególną uwagę poświęca postawie konsumentów wobec reklamy, wpływowi reklamy na dokonywanie zakupów oraz formom i środkom wyrazu reklamy.
EN
Advertising is the most visible of all promotional tools. It can change consumers' beliefs, attitudes, images and behaviour. The aim of this article was to analyse influence of advertising on consumer behaviour on the Polish market. The analysis was carried out on the basis of questionnaire research. While carrying out the research we took into consideration: -attitudes towards advertising (regarding to their affective, cognitive an cognitive components), -influence of advertising on making purchases, -importance of different forms and means of expression (from the view of getting the consumers' attention and staying in their memory). Generally we can assume that consumers often declare indifferent relation to advertising, they have rather sceptic opinion about advertising and they are a little tired with the number of advertisements in medias. But advertising has a great impact on their behaviour. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Caldini R.: Wywieranie wpływu na ludzi. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne 1996, s. 135, 147, 161, 162.
  • Campbell D.: Kolorowe energie. Bydgoszcz: Limbus 1995, s. 32.
  • Kwarciak B.: Kłamstwo w reklamie. "Businessman Magazine" 1995 nr 5, s.43-45.
  • Kwarciak B.: Obietnice i obiecanki. "Businessman Magazine" 1996 nr 3, s. 100-103.
  • Kwarciak B.: Styl prawdziwa siła reklamy. "AIDA", 1994 nr 7, s. 19-20.
  • Łuczyński P.: Kupić nie kupić, reklamować warto. "Businessman Magazine" 1992 nr 7, s. 50-51.
  • Morgan S., Morgan A.: Kolory w sztuce i reklamie. Warszawa: Ars Polonia 1994, s. 38-42.
  • Wpływ reklamy na zachowania konsumenta, pod kier. K. Mazurek-Łopacińskiej. Wrocław 1996. (praca magisterska).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000005208

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.