PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1999 | z. 38 | 103--117
Tytuł artykułu

Wpływ konkurencji na strukturę rynku i strategie banków

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Influence of Competition on Market Structure and Banks Strategy
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autorka przedstawiła wyniki badań ankietowych z lat 1995 i 1998 przeprowadzonych w centralach banków komercyjnych. Wynika z nich, że główną strategią jest wzrost kapitału własnego banku, wzrost zysków i podniesienie jakości usług. Wzrosła akceptacja fuzji jako sposobu na zwiększenie skali działania banku. W 1998 r. ważna stała się kontrola kosztów. Nastąpiła zmiana sposobu świadczenia usług bankowych. Choć polski rynek ma nadal charakter oligopolistyczny i brak jest również konkurencji cenowej to konkurencja jest widoczna w sektorze bankowym. Banki w coraz większym stopniu prowadzą badania rynkowe we własnym zakresie lub zlecają to wyspecjalizowanym instytucjom. Badania te potwierdzają pozytywny wpływ konkurencji na rozwój sektora bankowego i jego zbliżenie do standardów światowych.
EN
The authors shows results of researches carried out in headquarters of commercial banks. The main strategy is growth of own capital, growth of profits and rise of services quality. Polish market is still oligopoly and is lack of prices competition but competition is visible in bnking sector. Banks carried out market researches, which confirmed positive influence of competition on banking sector development. (MP)
Rocznik
Numer
Strony
103--117
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000005252

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.