PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1998 | 10 | nr 800 Problemy teorii i praktyki marketingu | 76--88
Tytuł artykułu

Przedsiębiorstwo rodzinne - ujęcie modelowe

Autorzy
Warianty tytułu
The Family Business - Model Description
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zwrócono uwagę na brak studiów teoretycznych i badań statystycznych na temat przedsiębiorstw rodzinnych w Polsce. Podjęto próbę odpowiedzi na pytania o ich liczbę, wielkość, formy prawne, sfery gospodarowania, w których działają, cele, systemy wartości, źródła finansowania i kierunki rozwoju. W celu odpowiedzi na te pytania określono definicję przedsiębiorstwa rodzinnego, na jej podstawie dokonano szacunków ilościowych, zidentyfikowano podstawowe cechy, zachowania i sprzeczności przedsiębiorstwa rodzinnego.
EN
Recently a lot of new words and phrases have enriched our economic and common vocabulary. Among them there is the phrase "family business". In general, in Poland most of private companies can been considered as the family business. Because of the lack of theoretical studies or statistical descriptions of this particular category, it is hard to state whether they are new economic units, what their specific characteristic looks like, and what are their main weaknesses. This article attempts to answer some of these questions through the construction of the model of family business. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Davis P., Stern D.: Adaptation, Survival and Growth of the Family Business. Family Business Review vol. 1, Spring 1988.
  • Donckles R., Fröhlich F.: Sind Familienunternehmen wirklich anders? Internationales Gewerbearchiv 1991, nr 4.
  • Dziadul J.: Babcina biżuteria. "Polityka" 1996, nr 28.
  • Fröhlich E., Pichler J.H.: Werte und Typen mittelständischer Unternehmer. Berlin 1988.
  • Gołaszewska-Kaczan U.: Planowanie w małych firmach prywatnych. EiOP 1997, nr 4.
  • Gruszecki T.: Przedsiębiorca. Cedor 1994, s. 223.
  • Haake K.: Strategisches Verhalten i europäischen KMU. Berlin-Monachium-St. Gallen 1987, s. 81 i nast.
  • Kowalski J.: Duże problemy małych firm. "Nowa Europa" 7.02.1996.
  • Liedler M.: Strategische Unternehmensführung - aus der Beratersicht. [w:] Hammer/Hinterhuber u.a., Strategisches Management global. Wiesbaden: Gabler, 1993.
  • Löwe C.: Die Familienunternehmung - Zukunftsicherung durch Führung. Bern-Stuttgart 1979.
  • Morawski W.: Wielcy przedsiębiorcy II Rzeczypospolitej. "Cash" 1995, nr 49.
  • Styczek D.: Wszystko zostaje w rodzinie. "Życie Gospodarcze" 1996, nr 1.
  • Szoszkiewicz A.: Kapitalizm rodzinny. "Wprost" 1997, nr 22.
  • Webber A.R.: Zasady zarządzania organizacjami. Warszawa: PWE 1984, s. 339.
  • Wimmer R. [i in.]: Familienunternehmen - Auslaufmodel oder Erfolgstyp? Wiesbaden: Gabler 1996.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000005266

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.