PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1998 | 9 | nr 789 Zarządzanie firmą (nowe trendy w zarządzaniu) | 107--120
Tytuł artykułu

Benchmarking - nowa filozofia zarządzania

Autorzy
Warianty tytułu
Benchmarking - the New Philosophy of Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule omówiono genezę benchmarkingu, definicję tej metody, różne rodzaje benchmarkingu, etapy realizacji tej koncepcji oraz korzyści wypływające z jej zastosowania. Przedstawiono także kilka praktycznych, zakończonych pełnym sukcesem, przykładów zastosowania tej koncepcji zarządzania przedsiębiorstwem.
EN
This article is devoted to benchmarking, the new philosophy of management which involves comparing an organization with the best practise by confronting one's own effectiveness in comparison with the results of industry leaders. The article enables readers to become familiar with the history of the application of benchmarking, its definition, a variety of benchmarking types, realization stages and particularly the benefits of applying this new company management method. At the end of the article some practical examples of the successful implementation of benchmarking are discussed. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Camp R.C.: Learning from the best leaders to superior performance. "Journal of Business Strategy", vol. 13, no. 3, May/June 1992, pp. 3-6.
  • Karlfof Bengt, Ostblom Svante: Benchmarking - równaj do najlepszych. Warszawa. Biblioteka Menedżera i Bankowca "Zarządzanie i Finanse - Józef Śnieciski" 1995.
  • Performance Managenent - A business process benchmarking approach. Praca zbiorowa pod redakcją Asbjorn'a Rolstadasa. London. Chapman & Hall 1995.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000005286

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.