PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1999 | nr 14 | 61--72
Tytuł artykułu

Preferencje klientów współczesnego rynku towarowych usług transportowych

Warianty tytułu
Preferences of Clients on Modern Transport Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autorka przedstawiła tendencje w zakresie wielkości popytu na przewozy towarowe w krajach Europy Zachodniej i Europy Środkowo-Wschodniej, strukturę gałęziową rynków transportowych oraz czynniki kształtujące rozmiar i strukturę przyszłego rynku europejskiego. Następnie omówiła preferencje użytkowników transportu z uwzględnieniem koncepcji 3 x A (dostępność, akceptacja i świadomość).
EN
Development of European transport market is very dynamic in both volume and modal split. Changes in modal split are caused by two features: effect of changes in the structure of freight and substitution effects. Growth of road transport in the market share is observed. Development of road transport was more preferred by transport policy in West European countries, railway transport - in East and Central European countries. There are six factors which will influence the future development of transport volumes and traffic flows: the freight structure effect, the logistic effect, the location effect, the integration effect, the deregulation effect and the ecology effect. The are following transport features in preferences of transport users: reliability, good security, information service, logistic service, flexibility and speed and frequency. Conception of 3 x A (Availability, Acceptability, Awareness) presents more complex outlook on transport users preferences. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000005414

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.