Warianty tytułu
Conventional Marketing and New Marketing
Języki publikacji
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie nowych trendów w marketingu. Porównano instrumenty marketingu klasycznego i nowego marketingu. Stwierdzono, że w marketingu konwencjonalnym strategią wygrywającą była filozofia ekspansji produktu lub rynku. W nowym marketingu kładzie się nacisk na cechy jakościowe oferty. Nowy marketing opiera się na filozofii postmodernizmu. Ideę marketingu postmodernistycznego można sprowadzić do tezy: tyle rynków, ilu klientów.
This article concerns the new trends in marketing. The author describes a subject broad by compering classical marketing (4P.) to new marketing. On the one hand the new conception of marketing was created on the basis of postmodern philosophy which is present in the various disciplines (art, literature, economics etc.) and on the other hand it was created as an alternative to weakness of marketing mix. The author tried to perform the main processes in new marketing and the consequences for companies and prospects. The very important things there are advantages of new marketing and ethical threats as well.(original abstract)
Rocznik
Tom
Numer
Strony
206--221
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000005422