PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1998 | 9 | nr 789 Zarządzanie firmą (nowe trendy w zarządzaniu) | 206--221
Tytuł artykułu

Marketing konwencjonalny a nowy marketing

Warianty tytułu
Conventional Marketing and New Marketing
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie nowych trendów w marketingu. Porównano instrumenty marketingu klasycznego i nowego marketingu. Stwierdzono, że w marketingu konwencjonalnym strategią wygrywającą była filozofia ekspansji produktu lub rynku. W nowym marketingu kładzie się nacisk na cechy jakościowe oferty. Nowy marketing opiera się na filozofii postmodernizmu. Ideę marketingu postmodernistycznego można sprowadzić do tezy: tyle rynków, ilu klientów.
EN
This article concerns the new trends in marketing. The author describes a subject broad by compering classical marketing (4P.) to new marketing. On the one hand the new conception of marketing was created on the basis of postmodern philosophy which is present in the various disciplines (art, literature, economics etc.) and on the other hand it was created as an alternative to weakness of marketing mix. The author tried to perform the main processes in new marketing and the consequences for companies and prospects. The very important things there are advantages of new marketing and ethical threats as well. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Ansoff H.I.: Zarządzanie strategiczne. Warszawa 1985.
  • Brown S.: Postmodern Marketing? "European Journal of Marketing" 1993 nr 4.
  • Castenow D.: Nowy marketing w praktyce. Warszawa 1996.
  • Gerken G.: Abschied vom Marketing. Dusseldorf 1990.
  • Gerken G.: Die Trends für das Jahr 2000. Düsseldorf 1990.
  • Legutko R.: Społeczeństwo jako dom towarowy. [w:] Filozofia liberalizmu. Praca zbiorowa pod red. J. Tarnowski. Warszawa 1993.
  • Majka J.: Katolicka nauka społeczna. Warszawa 1983.
  • McKenna R.: Marketing is Everything. "Harward Business Review" 1991 vol. 69.
  • Naisbitt J.: Megatrendy. Poznań 1997.
  • Ostoj J.: Rynek wartości negatywnych. Katowice 1996.
  • Pierścionek Z.: Strategie rozwoju firmy. Warszawa 1996.
  • Porter M.E.: Strategia konkurencji. Warszawa 1994.
  • Rapp S., Collins T.: The Great Marketing Turnaround: The Age of the Individual and How to Profit It. New York 1990.
  • Toffler A.: Trzecia fala. Warszawa 1985.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000005422

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.