PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1998 | 9 | nr 789 | 82--94
Tytuł artykułu

Japońskie metody behawiorystyczne i statystyczne zarządzania jakością

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Japanese Behavioral and Statistical Methods of Quality Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Omówiono wpływ idei W. E. Deminga na sukcesy Japończyków w dziedzinie jakości. Podkreślono, że jego idee były twórczo rozwijane przez Japończyków. Przedstawiono te metody i techniki behawiorystyczne, które doprowadziły do zmiany mentalności społeczeństwa japońskiego. Osobne miejsce poświęcono metodom statystyczno-logicznym przydatnym do analizy i rozwiązywania problemów jakości znanym jako "siedem narzędzi", a także wykorzystaniu teorii planowania eksperymentów w zarządzaniu jakością.
EN
A rough characteristic of Japanese methods for creation of quality oriented mentality is given. The creation of such a behavior enables the common acceptance of statistical methods which are necessary for effective quality management. A short description of the so called seven tools group of statistical methods and techniques as well as of the experimental design method, the last relevant for off-line quality management, is given.(original abstract)
Rocznik
Tom
9
Numer
Strony
82--94
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000005424

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.