PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1998 | nr 519 | 115--124
Tytuł artykułu

Strategie zmian i rozwoju przedsiębiorstwa

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Strategies of Changes and Development of Enterprise
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autor zdefiniował pojęcie strategicznej kongruencji (E-V-R congruence) tj. związek trzech podstawowych klas zmiennych związanych z otoczeniem, zasobami i umiejętnościami oraz wartościami, przedstawił różne strategie adaptacji i sterowania otoczeniem oraz macierz strategicznych alternatyw rozwoju firmy.
EN
Strategies play a significant role in the management of the development of an enterprise introducing to it an element of planing and rationality. A good strategy is characterized by the existence of agreement between three elements: environmental conditions, resources and adopted values. A lack of harmony between them is a source of problems and crises. Because of the changing nature of the environment in which they operate enterprises can adopt the strategy of adaptation or control. The former is aimed at adjustment while the latter means the initiation of favourable for the company changes in the environment. The SWOT matrix can be of significant help in the selection of potential strategies that may be adopted by an enterprise. It helps to order them taking into consideration the weak and strong points of an enterprise and the existing in the environment opportunities and threats. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
115--124
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Aldag R., Stearns T. [1987], Management, South-West, Publ. Co., Cincinnati.
  • Ansoff H.I. [1985], Zarządzanie strategiczne, PWE, Warszawa.
  • Hinterhuber H. [1989], Strategische Unternehmungsfuhrung, de Gruyter Lehrbuch.
  • Karlof B. [1992], Strategia biznesu, Bibl. Menedżera i Bankowca, Warszawa.
  • Kay J. [1996], Podstawy sukcesu firmy, PWE, Warszawa.
  • Peters T., Waterman R. [1982], In Search of Excellence, Harper and Row.
  • Porter M. [1992], Strategia konkurencji, PWE, Warszawa.
  • Piimpin C., Prange J. [1991], Management der Unternehmensentwicklung, Campus.
  • Thompson J. [1991], Strategic Management, Awareness and Change, Chapman and Hall.
  • Strategor [1995], Zarządzanie firmą, PWE, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000005628

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.