Czasopismo
2000
|
nr 13 Uwarunkowania środowiskowe strategii marketingowych w wybranych sektorach gospodarki
|
35--51
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Information Basis for Market Environment Analysis of Tourist Regions in Poland
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule poddano ocenie i analizie badania Instytutu Turystyki, które realizowane były na zamówienie Strategii Krajowego Produktu Turystycznego Polski. Badanie to stanowi wtórne źródło informacji dla potrzeb analizy otoczenia rynkowego regionów. Zaprezentowano także badania segmentacyjne autorki dotyczące opinii konsumentów na temat produktu agroturystycznego.
The author presents the concept of tourist information system in Poland. She also characterises and evaluates available secondary sources, taking into consideration their suitability for market environment analysis of tourist regions in Poland. The subject of evaluation includes research of foreign tourists, research of rural tourism, business and transit tourism consumers. This research was conducted by the Institute of Tourism in Warsaw. The author also presents results of her research concerning tourists` attitudes and preferences towards agrotourism.(original abstract)
Rocznik
Strony
35--51
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000005630