PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1999 | 11 | nr 809 | 161--173
Tytuł artykułu

Charakter mikrootoczenia przedsiębiorstwa turystycznego

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Complex Character of the Micro-Environment in the Tourist Enterprise
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Mikrootoczenie przedsiębiorstwa turystycznego tworzą: konkurenci, dostawcy, pośrednicy, nabywcy i społeczności. Autorka omawia kolejno podmioty z mikrootoczenia przedsiębiorstwa i stosunki zachodzące między nimi.
EN
The micro-environment of the tourist enterprise is created by competitors, suppliers, agents, purchasers and the communities. Relations with the micro-environment are formed by variable quantities dependent on it. The tourist enterprise maintains competitive relations with its competitors. With its purchasers, suppliers and agents is maintains its relations on a tender basis. Touristic services cause a significant complexity of the micro-environment in the tourist enterprise. Its analysis is made possible by M.E. Porter's model researching the 5 competitive powers in the sector. Relations with the purchasers as well as the building - up of a profitable image amidst the communities have undergone particular evolution.(original abstract)
Rocznik
Tom
11
Numer
Strony
161--173
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000005665

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.