PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1998 | z. 30, nr 799 | 5--24
Tytuł artykułu

Twórcze aspekty zarządzania

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Creative Aspects of Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zarządzanie, rozumiane jako zestaw działań skierowanych na zasoby organizacji i wykonywanych z zamiarem osiągnięcia jej celów w sposób sprawny i skuteczny oraz zgodny ze społeczną racjonalnością działań gospodarczych, staje się coraz ważniejsze w tworzeniu przyszłości każdej firmy. Rośnie więc stale jego ranga, ale też coraz bardziej rosną stawiane mu wymagania. Musi być ono coraz bardziej działaniem twórczym, wyzwalającym inwencję i motywację osiągnięć wszystkich, którzy pracują na sukces firmy, Musi skłaniać kierownictwo i personel do poszukiwania nowych korzystniejszych rozwiązań i sposobów ich efektywnej realizacji. (abstrakt oryginalny)
EN
Because of the fact that management, its competence and effectiveness determine the future of the firm, more is being required of it. In our economy, which undergoes rapid transformation, proper managing of the firm plans even greater role and faces more important problems. It is crucial to building our prosperity and achieving success in the process of catching up with the countries of European Community. The main focus of this paper is an decision making, personnel management and managing innovations, because in those areas exist most important opportunities should help managers in choosing the right path of development and in the task of increasing management effectiveness. (original abstract)
Rocznik
Strony
5--24
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Bratnicki M.: Przełamywanie oporów, Personel 1996, nr 4, s. 37-40 i nr 5, s. 40-43.
  • Drucker P.F.: Menedżer skuteczny, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Kraków 1994.
  • Drucker P.F.: Zarządzanie w czasach burzliwych. Akademia Ekonomiczna, Kraków 1995.
  • Griffin R.W.: Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa 1996.
  • Hersey P., Blanchard K.H.: Management of Organizational Behavior, Englewood Cliffs, New York 1989.
  • Jak zmniejszyć opór wobec zmian. Zarządzanie na Świecie 1997, nr 1, s. 18-25.
  • Kay J.: Podstawy sukcesu firmy, PWE, Warszawa 1996.
  • Kozielecki J.: Motywacja hubrystyczna - krótka rozprawa o nasyceniu. Problemy 1987, nr 8, s. 12-18.
  • Martyniak Z.: Style kierowania, Businessman Magazine 1992, nr 1, s. 56-58.
  • Matejko A.: Style kierowania, Przegląd Organizacji 1991, nr 7, s. 24-26.
  • Mruk H.: Konflikty towarzyszące wprowadzaniu marketingu w przedsiębiorstwie, Marketing i Rynek 1995, nr 2, s. 6-8 i nr 3, s. 6-9.
  • Penc J.: Decyzje w zarządzaniu, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1995.
  • Penc J.: Motywowanie w zarządzaniu, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1996.
  • Penc J.: Reengineering działania firmy. Manager 1997, nr 10, s. 16-18.
  • Podtrzymywanie ducha przedsiębiorczości, Zarządzanie na Świecie 1996, nr 4, s. 28-30.
  • Sztuka podejmowania decyzji, Signum, Kraków 1994.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000005711

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.