PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1998 | z. 30, nr 799 | 105--114
Tytuł artykułu

Metoda kosztów odwróconych w marketingu przemysłowym

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Target Cost Concept and Industrial Marketing
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedmiotem artykułu jest koncepcja kosztów odwróconych, stosowana na rynku dóbr przemysłowych w ramach kosztowej formuły budowania cen. Przyjęcie tej koncepcji przez firmą stwarza implikacje do zachowań wykraczających poza tradycyjne podejście kosztowe. Skłania je do zarządzania kosztami poprzez ciągłe procesy planowania, obniżania i kontrolowania kosztów. Jednocześnie wywołuje aktywne oddziaływanie na dostawców i włączenie zakupów do strategii firmy, zgodnie z zasadami zarządzania marketingowego, co w literaturze przedmiotu określa się jako marketing zakupów lub marketing odwrócony. (abstrakt oryginalny)
EN
The topic of the paper is target cost concept that is one of the cost pricing methods to use in the industrial market. The purpose is to define the concept and its implications to the industrial buyers' behaviour. In fact, the concept differs from the other cost pricing methods and holds out a challenge to implement cost management as a process of cost planning, cost reduction and control. Also, it requires a longterm, strategic perspective given to the supply function that is known as reverse marketing. In reverse marketing the purchaser takes the initiative rather than the vendor in order to increase supply effectiveness. (original abstract)
Rocznik
Strony
105--114
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Berliner C., Brimson J. (ed.), Cost Management for Todays Advanced Manufacturing, Harvard Business School Press, Boston 1988.
  • Hutt M., Speh T., Zarządzanie marketingiem. Strategia rynku dóbr i usług przemysłowych, PWN, Warszawa 1997.
  • Leenders M., Blenkhorn D., Reverse Marketing, The Free Press, New York 1988.
  • Mikunda K. (opr.), Kluczowy czynnik sukcesu japońskich przedsiębiorców, "Przegląd Organizacji", nr 1, 1994.
  • Mruk H., Rutkowski J., Strategia produktu, PWE, Warszawa 1994.
  • Patti Ch., Hartley S., Kennedy S., Business to Business Advertising, NTC Business Books, Lincolnwood 1991.
  • Porter M., Strategia konkurencji, PWE, Warszawa 1992.
  • Przybyłowski K., Hartley S., Kerin R., Eudelius W., Marketing, Dom Wydawniczy ABC, 1998.
  • Reeder R., Brierty E., Reeder B., Industrial Marketing, Prentice - Hall Inernational, New York 1991.
  • Wojciechowski T., Marketing i logistyka na rynku środków produkcji, PWE, Warszawa 1995.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000005716

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.