Warianty tytułu
Personal Selling in the Business Promotion-mix
Języki publikacji
Abstrakty
Sprzedaż osobista jest specyficznym elementem promocji. Różni się od pozostałych tym, że jej oddziaływanie wiąże się z bezpośrednim kontaktem z nabywcą. Ta forma promocji może być przeprowadzona na różnych szczeblach i w różnych fazach cyklu transakcyjnego. Sprzedaż osobista jest najbardziej skuteczną formą promocji ze względu na osobisty i bezpośredni charakter, jest bowiem możliwe dostosowanie się do wymagań konkretnych nabywców i szybkie reagowanie na ich zachowanie się w czasie negocjacji. (abstrakt oryginalny)
Personal communication with customers is vital to the survival of most business. It can be used for several purposes: creating awareness of our product, developing preference for our product, arousing interest, negotiating terms of sale, closing a sale, and furnishing reinforcement to the customer after the sale. It's essential that we can recognize the distinction between personall selling and the other marketing tools. Face-to-face selling probably furnishes the only opportunity to have for two - way communication with customers. It's an interactive relationship between the seller and the customers, it involves learning and observing the characteristic and needs of buyers. The modern approach to selling is not "to sell" the customers, but rather "to help them buy". This is accomplished by presenting both the advantages and disadvantages of our product or service and showing how it will satisfy their needs. The result is satisfied customers and the establishment of long - term buying relationships. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
115--124
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Jackson D., Cunningham W., Cuningham: Selling, the personal force in marketing, Willey Inc., New York 1998.
- Kotler Ph.: Marketing management. Prentice Hall Inc., New Jersey 1994.
- Kuriloff A., Hemphill J., Cloud D.: Starting and managing the small business, McGraw Hill Inc.. London 1993.
- Przybyłowski K., Hartlkey S., Kevin R., Rudelius W., Marketing, Dom Wydawniczy ABC, 1998.
- Sztucki T.: Promocja, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1995.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000005717