Czasopismo
2002
|
nr 963 Zmiana warunkiem sukcesu : integracja, globalizacja, regionalizacja - wyzwania dla przedsiębiorstw
|
599--608
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
W opracowaniu zaprezentowano dwie strategie zarządzania łańcuchami dostaw, w ramach których ma miejsce skracanie czasu przepływu produktów, informacji i środków finansowych, zorientowane na zaspokajanie oczekiwań klienta. Są to: strategia szybkiej reakcji QR (Quick Response) i strategia efektywnej obsługi klienta ECR (Efficient Consumer Response). W obrębie tej drugiej metody, autor wyszczególnił technikę wspólnego planowania, prognozowania i uzupełniania zapasów CPFR (Collaborative Planning, Forecasting and Replenishment), a w jej ramach rozwiązanie polegające na zarządzaniu zapasami przez dostawcę VMI (Vendor-Managed Inventory).
The paper presents the essence, benefits and conditions of Quick Response and Efficient Consumer Response strategies and its influence on partnership relations in the supply chains. The new inventory management techniques of inventory management, such as: Collaborative Planning and Replenishment as well as Vendor-Managed Inventory are characterised. (original abstract)
Rocznik
Strony
599--608
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Christopher M., (1998): Logistyka i zarządzanie łańcuchem podaży, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.
- Ciesielski M., (2002): Sieci logistyczne, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań.
- Frazier R., (1986): Quick Response in Soft Lines, Discount Merchandizer, nr 1.
- Hines P., Lamming R., Jones D., Cousins P., Rich N., (2000): Value Stream Management. Strategy and Excellence in the Supply Chain, Prentice Hall, Londyn.
- Internet: http://www.ecrscorecard.com
- Internet: http://www.vics.org.
- Romanowska M., Trocki M., (2002): Przedsiębiorstwo partnerskie, Difin, Warszawa.
- Sako М., (1992): Prices, Quality and Trust: Inter-Firm Relations in Britain and Japan, Cambridge University Press, Cambridge.
- Stobiński R., (2002): Koncepcja VMI -zarządzanie magazynem klienta - czy rzeczywiście zapewnia sukces jego użytkownika?, [w:] Elastyczne łańcuchy dostaw- koncepcje, doświadczenia, wyzwania, Materiały konferencji Logistics 2002, IliM, Poznań.
- Zaremba M., (2002): CPFR - technika poprawy jakości prognozowania i współpracy firm w łańcuchach dostaw, "Gospodarka Materiałowa & Logistyka", nr 1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000005725