PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1999 | nr 3 | 155--164
Tytuł artykułu

Realizacja założeń idei TQM przez system zapewnienia jakości zgodny z normami ISO serii 9000

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Realization of the Assumptions of TQM by the Quality Assurance System in Accordance with ISO Standards, Series 9000
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autorka przedstawiła istotę Total Quality Management, genezę norm ISO 9000, ich przedmiot i zakres stosowania, system zapewnienia jakości w normach ISO 9000 oraz relacje między TQM i systemem zapewnienia jakości zgodnym z normami ISO 9000.
EN
Total Quality Management and quality assurance systems are the issues arousing more and more interest. Total Quality Management is a kind of collective effort directed towards the quality as a continous improvement in an organization in order to obtain the best results in case of all decisions and forms of activity taken. The implementation of the quality assurance system is expensive, but inferior quality is even more expensive, and its cost grows as the manufacturing process advances. The quality assurance system, in accordance with ISO Standards, Series 9000, specifies the division of responsibility and competence among the workers when realizing the priorities expressed in the quality policy. The author draws our attention to the essence of TQM, i.e. the assumptions of the philosophy and methods of realizing them. The tools of TQM, i.e. ISO standards being a formalized way of implementing the quality assurance system, are presented and the relations between TQM and the quality assurance system, in accordance with ISO Standards, Series 9000, are shown. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
155--164
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Bagiński J., Koncepcja TQM według J.S. Oaklanda, Wyd. Bellona, Warszawa 1993.
  • Bagiński J., Systemy jakości według serii norm ISO 9000, Wyd. Bellona, Warszawa 1993.
  • Bank J., Zarządzanie przez jakość, Gebethner & Spółka, Warszawa 1997.
  • Bramorski T., Normy ISO 9000 i system TQM, "Problemy Jakości" 1996, nr 12.
  • Hańc M., Recha M., Globalne zarządzanie przez jakość, "Problemy Jakości" 1993, nr 4.
  • Kindlarski E., TQM drogą do sukcesu, "Problemy Jakości" 1996, nr 1.
  • Kindlarski E., Zarządzanie przez jakość, "Problemy Jakości" 1996, nr 11.
  • Kindlarski E., Zarządzanie przez jakość w Japonii i USA, Wyd. Bellona, Warszawa 1993.
  • Łańcucki J., Zarządzanie jakością w przedsiębiorstwie, OPO, Bydgoszcz 1997.
  • Morita C, ISO 9000 a TQM na podstawie doświadczeń japońskich. Sympozjum Aplikacyjne ISO 9000 Forum, Warszawa 1996.
  • Niegowska E., ISO 9000 - światowa tendencja czy wstęp do globalnego zarządzania jakością, "Problemy Jakości" 1994, nr 1.
  • Sato K., Wprowadzenie do sterowania jakością, "Problemy Jakości" 1995, nr 4.
  • Skrzypek E., Kaizen, Jakość Totalna i Systemy Jakości, "Problemy Jakości" 1994, nr 2.
  • Skrzypek E., TQM - szansą sukcesu rynkowego przedsiębiorstw, "Problemy Jakości" 1997, nr 7.
  • Smans P., Ver E., ISO 9000 - gwarancja jakości, Wydawnictwo Normalizacyjne Alfa-Wero, Warszawa 1997.
  • Wawak T., System jakości ISO 9000, Wyd. Informacji Ekonomicznej UJ, Kraków 1996.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000005744

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.