Warianty tytułu
Promotional Function of Customery Packaging
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule omówiono rolę promocyjnej funkcji opakowań jednostkowych i jej wpływ na decyzje nabywcze konsumentów. Funkcja ta obejmuje swoisty niewerbalny "język" wykorzystujący wiele środków wyrazu, osadzony w systemie znaków. Sprawia ona, że opakowanie stanowi zakodowaną informację, która, aby skłaniała do zakupu, musi być poprzedzona rozeznaniem potencjalnych nabywców.
In the article was printed the roll packaging as the source of market communication. Packaging is at times an underrated component of promotion mix. Packaging serves a variety of functions. It must attract, arrest, interest, impart information, engender glamour and encourage purchase. Packaging must often meet the needs of a variety of communication channels. The transmission through the package were settle in the market signsystem. Packaging can communicate an image. The author attempt the classification of these sings and have presented the characteristic of them. In the classification were indicated which sign on package have the most important meaning on the decisionmarking process of the customers of staple goods. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
30--42
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000005769