PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1999 | nr 3 | 27--43
Tytuł artykułu

Zespołowość w wybranych metodach zarządzania jakością

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Team Work Selected Quality Management Methods
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedmiotem artykułu są wybrane metody zarządzania jakością w pracy zespołowej. Pojawienie się tych metod wiąże się ze zmianą podejścia do jakości jako kategorii społeczno-organizacyjnej. Autorzy przedstawili Kaizen, koła jakości, metodę zarządzania innowacyjno-partycypacyjnego D. Petersona oraz metodę DFMA (Design for Manufacturing and Assembly).
EN
The current tendency in management is to solve problems in a group including workers who do not occupy managerial positions. It is even assumed that participation is the condition of innovative ability of a firm. This tendency is also found in the quality management area. In the paper the methods of quality management based on participation and team work are presented. The authors characterized such methods as: Kaizen, quality circles, D. Petersen's DFMA (Design for Manufacturing and Assembly). (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Anthony W.P., Participative Management, Addison-Wesley Publ. Reading, Massachusetts-Menlo Park, California-London-Amsterdam-Don Mills, Ontario-Sydney 1987.
  • Ashley S., Cutting Costs and Time with DFMA, "Mechanical Engineering" 1995, nr 3.
  • Bear T., Kaizen blitz! "Computerworld" 1995, September 18.
  • Dean J.W., Susman G.I., Organizing for Manufacturable Design, "Harvard Business Review" 1989, nr 1.
  • Drevet A., Fustier M., Kufman A., Inwentyka. Metody poszukiwania twórczych rozwiązań, WNT, Warszawa 1975.
  • Dvorak P., Designers Get Smart about Manufacturing, "Machine Design" 1992, August 20.
  • Friedmann G., Maszyna i człowiek. Problem człowieka w cywilizacji maszynowej, KiW, Warszawa 1966.
  • Gliński B., Kuc B.R., Szczepankowski P, Zarządzanie strategiczne. Geneza. Rozwój. Priorytety, Key Text, Warszawa 1996.
  • Green N., Reder M., DFM Boosts U.S. Car Quality, "Machine Design" 1993, May 14.
  • Kinni T.B., Process Improvement, Part I: Kaizen and the Never-ending Search for Perfection, "Industry Week" 1995, January 23.
  • Klötzl G., Von der Arbeitsgruppe zum Team, "IO Management Zeitschrift" 1994, nr 12.
  • Kryk B., Kaizen - metoda ciągłego ulepszania, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" 1996, nr 5.
  • Martyniak Z., Hoshin -japońska metoda zarządzania, "Organizacja i Kierowanie" 1998, nr 4.
  • Mikuła B., Potocki A., Metody zarządzania innowacyjno-partycypacyjnego, Antykwa, Kraków -Kluczbork 1997.
  • Petersen D., Hillkirk J., Praca zespołowa. Nowe pomysły zarządzania na lata 90., WNT, Warszawa 1993.
  • Praktyka kierowania, pod red. D.M. Stewart, PWE, Warszawa 1996.
  • Stalewski T., Social loafing jako problem grupowej organizacji pracy, "Przegląd Organizacji" 1995, nr 12.
  • Venkatachalam A.R., Design for Manufactorability: A Survival Strategy for the American Manufacturing Industry, "Industrial Management" 1992, May/June.
  • Whitney D.E., Manufacturing by Design, "Harvard Business Review" 1988, nr 4.
  • Wickens P., Getting the Most out of Your People, "People Management" 1995, March 9.
  • Zeyer U., Zeitaspekte der Implementierung aktueller Managementkonzepte, "Zeitschrift Führung + Organization" 1995, nr 5.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000005795

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.