Warianty tytułu
Cooperation of the Participants in Distribution Channels in the Realization of the Strategy of Efficient Consumer Response (ECR)
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł ma na celu przedstawienie nowoczesnej koncepcji logistycznej ECR (Efficient Consumer Response) czyli strategię efektywnej obsługi klientów. Autorka omówiła obszar współzależności przedsiębiorstw w kanałach dystrybucji, współdziałanie przedsiębiorstw w strategii ECR, spodziewane korzyści stosowania tej strategii oraz zagadnienie jej wdrażania.
The aim of the paper is to present the effect of the modern logistic concept - ECR on the institutional and functional cooperation of firms delivering articles of frequent purchase. The basic areas of the cooperation of firms in managing the demand for a given category of products, in managing stocks of goods and deliveries, and in introducing modern systems of information and electronic communication are discusssed. The author also presents the advantages gained from the realization of the ECR strategy and informs of the institutions appointed to popularize it in Europe and in Poland. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
67--74
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Ciesielski M., Strategie logistyczne, "Gospodarka Materiałowa i Logistyka" 1997, nr 6.
- Fichner I., Dlaczego ECR, "Logistyka" 1998, nr 4.
- Iwicka E., ECR - efektywna strategia obsługi klienta, "Marketing Serwis" 1997, nr 4.
- Iwicka E., Metody logistyczne w ECR, "Logistyka" 1998, nr 2.
- Kotler P., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie, kontrola, Gebethner & Spółka, Warszawa 1994.
- Lewandowska i., Jak kreować entuzjazm konsumenta ECR, "Marketing Serwis" 1998, nr 5.
- Metodologia ECR. Lepiej, szybciej, taniej, "Życie Handlowe" 1998, nr 5.
- Milewska B., Przykłady rozwiązań logistycznych osiągające efekt trade-up, "Logistyka" 1998, nr 2.
- Romanowska M., Alianse strategiczne przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 1997.
- Swarcewicz R., Efektywna strategia obsługi klienta, "Logistyka" 1996, nr 2.
- Webster jr F.E., The Changing Role of Marketing in the Corporation, "Journal of Marketing" 1992, vol. 56.
- Zarzycka A.M., Przyszłościowa forma kooperacji. Koncepcja przedsiębiorstwa wirtualnego na przykładzie firm szwajcarskich i niemieckich, "Przegląd Organizacji" 1999, nr 1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000005796