Czasopismo
2003
|
nr 983, t. 2 Agrobiznes 2003 : jakość jako podstawowy instrument konkurencyjności w agrobiznesie
|
177--183
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Food Products Innovation as an Instrument of Quality Competition
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule omówiono zagadnienia związane z konkurowaniem innowacjami produktowymi oraz jakością produktu. Przedstawiono związki przygotowania i wprowadzenia na rynek innowacji produktowych oraz produktów wysokiej jakości oraz ich znaczenie dla przedsiębiorstwa.
In this article the market competition with application of innovation products and high-quality products was represented. Our attention was focused on that two development ways of food products especially. It should be common management of innovation products and quality products progress in firm. Fragmentary information from foreign firm in Poland for that two ways product development do clear profitableness rise. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
177--183
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Dobiegała-Korona B., Kasiewicz S. (2000): Metody oceny konkurencyjności przedsiębiorstw. [W]: Uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstw w Polsce. Red. K. Kuciński, Materiały i prace IFGN SGH, Warszawa, s. 89-91.
- Iwasiewicz A. (1999): Zarządzanie jakością. Podstawowe problemy i metody. WN PWN, Warszawa-Kraków, s. 15.
- Kay J. (1996): Podstawy sukcesu firmy. PWE, Warszawa, s. 97-99.
- Lisiecka K. (1997): Ocena rynkowej jakości produktów a wynik finansowy firmy. [W]: Społeczna, ekonomiczna i konsumencka ocena jakości. Red. T. Wawak, EJB, Kraków, s. 187.
- Mamos-Sutkowska M.: Konkurencyjność polskich firm. Wyniki sondy przeprowadzonej w Klubie 500. [W:] Uwarunkowania konkurencyjności...., s. 108.
- Marczak M. (2001): Jakość dóbr jako instrument konkurowania. IFGN SGH, Warszawa, s. 6.
- Mentel J. (1998): Uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstw w procesie przekształceń. "Przegląd Organizacji" nr l, s. 18.
- Podstawy zarządzania przedsiębiorstwem. (1999) Red. M. Strużycki. SGH, Warszawa, s. 173.
- Słownik wyrazów obcych. (1995) WN PWN, Warszawa, s. 585.
- Urbanowska-Sojkin E. (1998): Zarządzanie przedsiębiorstwem. Od kryzysu do sukcesu. Wyd. AE, Poznań, s. 97,
- Wrzosek W. (1998): Funkcjonowanie rynku. PWE, Warszawa, s. 323.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000005812