Warianty tytułu
The Model of a Manager and the Education Market in Poland
Języki publikacji
Abstrakty
Celem artykułu jest ukazanie związku pomiędzy transformacją systemową w Polsce a edukacją na poziomie wyższym. Szczególną uwagę zwrócono na polski model menedżera, propagowany przez "Businessman Magazine". Rola tego magazynu w zakresie lansowania standardu menedżerskiego stanowiła obszar zainteresowań autorki.
The main idea of the article is to demonstrate the relation between the system transformation and higher-level education in Poland; especially the connection between the market and the Polish model of the manager is signalled. The element of this model is the ethos of the manager, promoted by the 'Businessman Magazine'. The role of this magazine in the in the area of promoting the manager standard constitued the field of offered on the home education market is rich enough to be fully equivalent to western tendencies in the area of manager's image and whether it meets the requirements of tablishment in Polish society. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
179--200
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000005819