Warianty tytułu
Transformation of Retail Trade Net in Poland
Języki publikacji
Abstrakty
Autor skoncentrował swoje rozważania wokół przeobrażeń, jakie zaszły w polskiej sieci sklepów w latach 1990-1996. Do zmian zaliczył: wzrost aktywności gospodarczej ludności w zakresie handlu, zmianę formy własności dużej liczby przedsiębiorstw handlowych, zmianę wyposażenia technicznego sklepów i organizacji pracy, zmiany w strukturze powierzchniowej sieci sklepów oraz uwzględnianie elementów marketingu w działalności handlowej.
Polish trade, as all the branches of economy, has undergone system transformation. Over a period of 1990-1996 the number of shops changed from 237 425 to 405 563. This increase was accompanied by the simultaneous change in the form of ownership. This was the effect of privatization. One could notice both quantity and quality changes in retail trade net. The latter are as follows: - introduction and systematical increase in the number of big area shops of super- and hypermarket type, - application of new technical solutions aiming to support customer service, - higher and higher quality of customer attendance, introduction of different branches in separate shops (41 procent run more than one branch), - processes of integration and concentration among Polish traders. The increasing number of foreign trade nets operating on our market creates an unquestionable danger for Polish traders at the end of this decade. This fact makes local traders integrate the capital and improve the system of supplying shops with goods. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
75--83
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000005981