Warianty tytułu
The Euro and Marketing within an Enterprise
Języki publikacji
Abstrakty
Autor omówił przewidywany wpływ wprowadzenia wspólnej waluty na uwarunkowania konkurencyjne na rynku Unii Europejskiej, na reakcje konsumentów oraz strategie przedsiębiorstw. Zanalizował prawdopodobne marketingowe działania dostosowawcze przedsiębiorstw dotyczące kształtowania produktów i asortymentu, ustalania cen, tworzenia i rozwoju systemów dystrybucji oraz promocji.
The aim of this paper is to present: - the anticipated effect on the competitive environment of the European Union market of introducing a common currency; - the probable reactions of consumers and institutional purchasers to this new situation; - the adaptational marketing activities undertaken by enterprises in view of this changed environment. It will be very important to take account of the introduction of a common currency in the formulation of marketing strategies by enterprises. The conditions for competing on the market will be changed, and the enterprises will have to rely on their own capacity to compete to adapt to this. (short original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
112--125
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000006228