Warianty tytułu
The Role of Internal Marketing in the Development of an Organization
Języki publikacji
Abstrakty
Autorka skupia się na ukazaniu trzech aspektów marketingu wewnętrznego: zarządzanie klimatem organizacji, postawami personelu i komunikacją. Szczególna uwagę poświęca roli, jaka pełni lider - bezpośredni przełożony współpracujący z całym zespołem dyrekcji.
The article focuses on three aspects of internal marketing. All of them are based on the assumption that an employee acts as an inner customer of an organization. Firstly, it describrs the importance of culture of an organization and gives live examples of its influence onto organizational performance. Furthermore, the article shows the role of a lider within an organizational and his tasks in respect of creating proper staff attitudes. Last but not least, internal communication management is discussed. Aspects like generating infos about company policy, distribution of information and its monitoring are mentioned. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
17--22
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000006351