Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Marketing Research - their Usefulness for Polish Enterprises
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule zaprezentowano wyniki badań zachowań polskich przedsiębiorstw oraz postaw ich menedżerów wobec badań marketingowych. Badania dotyczyły lat 1990-1995. Badaniom poddano grupę menedżerów z działów sprzedaży, handlu lub marketingu przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych, działających na rynku konsumpcyjnym Wrocławia i okolic.
The aim of the following publication is to present the results of observations carried out in the years 1990-1995, which were focused on marketing research processes supporting market decisions made in Polish companies. Many marketing research activities similar to those of companies active in more developed markets could be observed in the study, but frequent discrepancies are between strategic market researches, product tests and promotion researches. (original abstract)
Rocznik
Tom
Strony
30--37
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Kotler Ph.: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Warszawa: Gebethner & Ska 1994, s. 121.
- Kinnear T.C., Root A.R. (red.): 1988 Survey of Marketing Research: Organization, Functions, Budget, Compensation. Chicago: American Marketing Association 1989, s. 43.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000006484