PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1999 | nr 839 Gospodarka turystyczna : wybrane zagadnienia jej funkcjonowania | 23--31
Tytuł artykułu

Percepcja regionu przez turystów (na przykładzie badań regionu sudeckiego)

Warianty tytułu
Tourists' Perception of a Region - on the Example of the Sudeten Rregion
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wysoce konkurencyjny charakter rynku turystycznego powoduje konieczność badania percepcji regionów czy produktów turystycznych. Badanie percepcji na podstawie określonego zbioru cech dostarcza informacji, które umożliwiają menedżerom formułowanie właściwej (z punktu widzenia zidentyfikowanego wizerunku) strategii działania w celu odpowiedniego pozycjonowania oferty turystycznej. Celem artykułu jest wskazanie znaczenia badań percepcji turystów i zaprezentowanie metodologii umożliwiającej pogłębione analizy postrzegania ofert turystycznych przez nabywców.
Propozycje zawarte w opracowaniu opierają się na wynikach badań odpowiednio wyznaczonego regionu sudeckiego. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents a suggestion of the methodology of deep analysis of tourist offer perception on the basis of the results of a survey conducted within a defined Sudeten region (with consideration of their importance). The successive stages of perception study are shown in illustrations 1 & 2. The study involved the use of a questionnaire that included a specific set of 18 qualities (III. 1). In order to obtain a full picture of tourists' perception it is necessary to conduct a comparative study of the given region and the regions considered competitive. The study should include 11 qualities which are regarded as important for tourists. An example of tourists' perception is shown in illustration 2. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Drucker P.F.: Jak skutecznie zarządzać firmą. Warszawa: Centrum Prywatyzacji 1993.
  • Kotler Ph.: Marketing, Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Warszawa: Gebethner & Spółka 1994.
  • Nawrocka E.: Marketingowa strategia kreowania turystycznego produktu regionu sudeckiego. Wrocław: AE 1997 (rozprawa doktorska).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000006494

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.