Warianty tytułu
Organization and Management in the Polish Tourist Industry at the Local and Regional Level
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule omówiono specyfikę produktu turystycznego w jego tworzeniu i promocji oraz organizację turystyki lokalnej i regionalnej. Zaprezentowano działania i inicjatywy samorządów terytorialnych podejmowane w tym zakresie w byłym woj. jeleniogórskim.
Development of tourist industry at the local and regional level requires an approach that, while not limiting the independence of tourist entities, would allow to join the efforts of local authorities and all those involved in the creation of tourist product, in its promotion and distribution. Exampleas of such approach could be the West European associations whose aim is to integrate the activities of tourist enterprises and various institutions interested in developing tourist industry at the local (regional) level as well as local authorities. The paper presents the range of functions and goals of such associations on the local level and it presents some first experience of similar associations in Polish tourist industry against this background. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
9--22
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000006495