PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1999 | nr 839 Gospodarka turystyczna : wybrane zagadnienia jej funkcjonowania | 104--116
Tytuł artykułu

Miejsce komputerowych systemów informacji turystycznej w procesie komunikacji regionów turystycznych z otoczeniem (na przykładzie Jeleniogórskiej Sieci Informacji Turystycznej)

Autorzy
Warianty tytułu
The Role of Computerised Tourist Information Systems in the Communication Between Tourist Regions and Their Environment on the Example of Tourist Information System in Jelenia Góra
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wzrost aktywności turystycznej Polaków w ostatnich latach oraz szybki rozwój polskiej gospodarki turystycznej, zdeterminowany m.in. stabilizacją zarobków społeczeństwa połączoną ze spadkiem inflacji spowodowały zaostrzenie się konkurencji pomiędzy poszczególnymi regionami turystycznymi. Regiony te zaczęły poszukiwać nowych, skutecznych metod promocji, pozwalających na zdobycie większej liczby turystów i tym samym przewagi konkurencyjnej na rynku. Jedną z takich metod jest użycie technologii informatycznych do promocji regionów. Celem niniejszego artykułu jest ukazanie nowych możliwości promocji regionów turystycznych za pomocą komputerowych systemów informacji turystycznej oraz wad i zalet tych systemów w porównaniu z klasycznymi formami komunikacji. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents the principles of operating the first active computerised tourist information system in Poland, which is the Jelenia Góra Tourist Information Computer System, and discusses the detailed JGTICS database structure. On the example of this system it shows the new possibilities of tourist promotion of regions and the role that tourist information plays in the promotion process. The paper also presents the advantages and disadvantages of transferring information on tourist destination regions via computer information service. The final part of the paper provides the comparison of other examples of Polish tourist information services functioning on the WWW basis. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Gaworecki W.: Turystyka, Warszawa: PWE 1994.
  • Konieczna-Domańska A.: Biura podróży na rynku turystycznym. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN 1999.
  • Podstawy marketingu. Red. J. Altkorn. Kraków: Instytut Marketingu 1996.
  • Regionalne i miejskie systemy informacji turystycznej. "Rynek Turystyczny" 1998 nr 12.
  • Strategia kształtowania produktu turystycznego regionu sudeckiego. Red. A. Rapacz Wrocław: AE 1997.
  • Sztucki T.: Encyklopedia marketingu. Warszawa: Agencja Wydawnicza Placet 1998.
  • Turystyczna Infolinia. Biuletyn Informacyjny, Miesięcznik. Numery 1-3 oraz internetowe strony http://www.infolinia.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000006503

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.