PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1999 | 13 | nr 825 | 182--189
Tytuł artykułu

Jak badać misję organizacji? Projekt badania

Warianty tytułu
How to Research the Mission of Organisation? Project of Research
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawio badania ankietowe dotyczące misji w polskich i zagranicznych firmach rynku meblowego - produkcji i sprzedaży.
EN
Company's Mission - probably the most transient from key-role elements of firms' strategy - due to its almost Heisenbergs' origin indetermination is hard to be systematised. Article "How to research the mission of organisation?" presents concept of empirical tool which should - quoting Einstein "(...) to grasp reality by means of (...) theoretic constructions". Methodical skeleton of research (questionnaire) is build on version of mission description of polish authority - Krzyżanowski and foreign - Drucker supported by three models of mission statement. Research's goal is to indicate differences in function of basic co-ordinates of company's mission: understanding of its idea, semantic construction, syntax, stylish of mission statement, practical application in firm and creation manner by Polish and foreign strategic grade managers. Additional aim is to answer the question: how works or how should be constructed mission statement in diversified companies. (original abstract)
Rocznik
Tom
13
Numer
Strony
182--189
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000006522

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.