PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1999 | 13 | nr 825 Zarządzanie w praktyce | 190--197
Tytuł artykułu

Benchmarking jako metoda usprawniania systemu zarządzania pod kątem kluczowych procesów

Autorzy
Warianty tytułu
Benchmarking as a Method of Improving Management System from the Point of View of Key Processes
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule omówiono istotę benchmarkingu oraz przedstawiono metodę benchmarkingu do usprawnienia systemu zarządzania placówką ochrony zdrowia i poprawy jakości oferowanych usług medycznych, na podstawie metody stosowanej w niektórych szpitalach amerykańskich.
EN
Benchmarking can play a key role in improving activies of organisation. Focusing on measurable features of process and identyfication of the best ways of taking action can be used in a wider aspect to all activities being undertaken in institutions. The two most valuable benefits of benchmarking are: 1) strengthening the forces in organisation to look for patterns in an outer space of organisation, not only inside, 2) delivering measures of processes which have been evaluated in a subjective way. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Bełz G.: Identyfikacja, analiza oraz modelowanie kluczowych procesów. [w:] Projektowanie systemów zarządzania. Red. J. Skalik. Wrocław: Wydawnictwo AE 1997.
  • Kacała J.: Zmiany w ochronie zdrowia a planowanie strategiczne. Wrocław: AE 1997. "Prace Naukowe AE we Wrocławiu", nr 779.
  • Organizacja XXI wieku. "Zarządzanie na Świecie" 1995 nr 5.
  • Skalik J.: Metody i techniki organizatorskie. Wrocław: Wydawnictwo AE 1996.
  • Ziębicki B.: Zastosowanie benchmarkingu w szpitalnictwie amerykańskim, "Przegląd Organizacji" 1997 nr 9.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000006526

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.