Warianty tytułu
Partnership Marketing - a New Concept or a Phase in the Evolution of Marketing
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule zwrócono uwagę na sposób działania marketingowego oparty na chęci budowania przez przedsiębiorstwo więzi z klientem zwany marketingiem partnerskim. Omówiono zagadnienie popularyzacji marketingu partnerskiego oraz różnic w podejściu do klienta i procesu sprzedaży w marketingu tradycyjnym i partnerskim. Zwrócono uwagę na ewolucję w orientacji na klienta, jako przesłankę kształtowania się marketingu partnerskiego, a także problemy opłacalności klienta i relacji między elementami otoczenia klienta.
Changes in environment and increase in the cost of loss and acquisition of new customers led to a growing interest on the part of businesses in marketing methods which would limit the loss in clientele and would establish certain customer loyalty towards a company. This marketing method was called the partnership marketing. To define this type of marketing the author raises the question: Is partnership marketing a radical breakthrough in customer treatment philosophy or just a slight turn, a new concept which intrigued the entire commercialized world and opposed the model of "Marketing Management", a dominat philosophy in the USA over the years? (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
133--145
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000006685