Warianty tytułu
The Influence of Tourist Accessibility Upon Creation of Tourist Product of the Region
Języki publikacji
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie problemu dostępności na przykładzie konkretnego regionu turystycznego - Pojezierza Kaszubskiego. Na podstawie badań starano się stwierdzić czy dostępność obszaru turystycznego wpływa na produkt turystyczny oraz czy umożliwia wprowadzenie zmian w tym zakresie związanych z preferencjami turystów. Podstawowym źródłem informacji były badania ankietowe wykonane przez autorkę na terenie czterech gmin Pojezierza Kaszubskiego.
The elements of tourist product of the region make so called three 'A': Accessibility, Attractions, Amenities. Each of these elements is a seperate group of factors of tourism development in a defined area. Their condition affect tourists' decision to choose the place of arriving. They all together make the whole that satisfies consumers' needs and preferences. Each product has a specific accessibility for potential consumers. The tourist accessibility is a complicated problem and it can be recognized in the aspects of: transport, sperious-temporary, economic, inquiry and administrative. The hereby article touches problems regarding the accessibility taking as an example the Kashubian Lake District as a tourist region. The market researches that have been done in the mentioned area, claim the thesis that accessibility of area has a great influence upon the whole tourist product.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
233--241
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000006697