Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule omówiono zagadnienia odnoszące się do określania celowości przedsiębiorstwa jako systemu i do określania stosowanych przez niego metod działania. Omówiono misję przedsiębiorstwa będącą punktem wyjścia do kształtowania tożsamości przedsiębiorstwa, sensu jego istnienia oraz przykłady strukturyzacji biznesu w konkretnych firmach.
Rocznik
Strony
69--81
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Abell D.: Defining the Business, Englewood Cliffs: Prentice-Hall, 1980.
- Barlett H.С.: Cases in Strategic Management for Business, Chicago: The Dryden Press, 1988.
- Birkigt K., Stadler M.M., Funck H.J.: Corporate Identity - Grundlagen, Funktionen, Fallbeispiele, 9 völlig überarbeitete Auflage, Landsberg/Lech: Verlag Moderne Industrie 1998.
- Cywiński P.: Fortuna z kartonów, "Wprost" nr 45 z 7.11.1993r.
- Czas globtroterów - Światowi czempioni biorą górą nad krajowymi konkurentami, "Business Week /Polska", październik 1996r. nr 10,. (uwagi na marginesie listy "Global 1000")
- Hamel H., Prahalad C.K.: Strategy as Strech and Leverage, "Harvard Business Review, March-April 1993.
- Hinterhuber H.H.: Strategie, strategische Planung und strategische Planung ung strategische Führungskopetenz: Forschungsstand und Perspektiven, (w): Von der strategischen Planung zum unternehmerischen Handeln, Report 12, "Schriftenreihe der Daimler-Benz AG", Düsseldorf: VDJ Verlag, 1990.
- Moszkowicz K., Moszkowicz M., Innowacje w świetle procesów restrukturyzacyjnych gospodarki, (w): Restrukturyzacja a poprawa efektywności gospodarowania w przedsiębiorstwie, materiały konferencyjne (red.) Borowiecki R: AE Kraków, 1998.
- Moszkowicz M.: Ekonomiczne problemy komputeryzacji, Warszawa: PWE, 1988.
- Moszkowicz M.: Strategia przedsiębiorstwa okresu przemian, Warszawa: PWE, 1998.
- Obłój K.: Strategia organizacji, Warszawa: PWE, 1998.
- Payne A.: Marketing usług, Warszawa: PWE, 1996.
- Staehle W.: Strategische Management: Konzeption zur Entwicklung von Organizationen, (w): Won der strategischen Planung zum uternehmischen Handeln, "Schriftenreihe der Daimler-Benz AG", Report 12, Deusseldorf: VDI Verlag, 1990.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000006713