PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2000 | nr 847 Zarządzanie w teorii i w praktyce | 69--81
Tytuł artykułu

Misja jako podstawa definiowania biznesu

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule omówiono zagadnienia odnoszące się do określania celowości przedsiębiorstwa jako systemu i do określania stosowanych przez niego metod działania. Omówiono misję przedsiębiorstwa będącą punktem wyjścia do kształtowania tożsamości przedsiębiorstwa, sensu jego istnienia oraz przykłady strukturyzacji biznesu w konkretnych firmach.
Twórcy
Bibliografia
  • Abell D.: Defining the Business, Englewood Cliffs: Prentice-Hall, 1980.
  • Barlett H.С.: Cases in Strategic Management for Business, Chicago: The Dryden Press, 1988.
  • Birkigt K., Stadler M.M., Funck H.J.: Corporate Identity - Grundlagen, Funktionen, Fallbeispiele, 9 völlig überarbeitete Auflage, Landsberg/Lech: Verlag Moderne Industrie 1998.
  • Cywiński P.: Fortuna z kartonów, "Wprost" nr 45 z 7.11.1993r.
  • Czas globtroterów - Światowi czempioni biorą górą nad krajowymi konkurentami, "Business Week /Polska", październik 1996r. nr 10,. (uwagi na marginesie listy "Global 1000")
  • Hamel H., Prahalad C.K.: Strategy as Strech and Leverage, "Harvard Business Review, March-April 1993.
  • Hinterhuber H.H.: Strategie, strategische Planung und strategische Planung ung strategische Führungskopetenz: Forschungsstand und Perspektiven, (w): Von der strategischen Planung zum unternehmerischen Handeln, Report 12, "Schriftenreihe der Daimler-Benz AG", Düsseldorf: VDJ Verlag, 1990.
  • Moszkowicz K., Moszkowicz M., Innowacje w świetle procesów restrukturyzacyjnych gospodarki, (w): Restrukturyzacja a poprawa efektywności gospodarowania w przedsiębiorstwie, materiały konferencyjne (red.) Borowiecki R: AE Kraków, 1998.
  • Moszkowicz M.: Ekonomiczne problemy komputeryzacji, Warszawa: PWE, 1988.
  • Moszkowicz M.: Strategia przedsiębiorstwa okresu przemian, Warszawa: PWE, 1998.
  • Obłój K.: Strategia organizacji, Warszawa: PWE, 1998.
  • Payne A.: Marketing usług, Warszawa: PWE, 1996.
  • Staehle W.: Strategische Management: Konzeption zur Entwicklung von Organizationen, (w): Won der strategischen Planung zum uternehmischen Handeln, "Schriftenreihe der Daimler-Benz AG", Report 12, Deusseldorf: VDI Verlag, 1990.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000006713

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.